Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Anna - 15 februari 2009 21:15

Så här ser Tuva ut när hon äter blåbär! ;-p



Kan jag inte få en puss mamma?


Min blåbärstjej! gott är det iallafall!

Av Anna - 15 februari 2009 21:00

En mysdag till börjar gå mot sitt slut nu är det Beck ska strax kolla!

Mattias  for till stugan som sagt de hade varit rätt mycket snö däruppe.

Tuva  och jag tog oss en liten lur tills  pappa  kom hem igen, åsså  kom Farmor och hälsade på :-) ( Tuvas farmor alltså) men jag var tvungen att fara och handla till middagen, som blev såå  god btw.

Tuva somnade  så mysigt i farmors famn, så hon låg där  och mös en stund och vi andra kollade på tv:n och pratade!

Sen vart det först ett bad Tuva plaskad för livet hon bara älskar att bada!

Sen vart det middag för Tuva innan vi skulle äta hon fick grönsaker med kalvkött och till  efterrätt blåbär  hur gott som helst  tyckte Tuva!

Nu börjar hon bli trött så hon lär väl somna snart fast  hon håller på att babbla med pappa  just för tillfället! Hon har mycket att säga synd att  man inte förstår! :-D

Näe nu ska jag föja med i Beck men

GOD NATT OCH SOV GOTT!! HOPPAS NI HAFT EN LIKA BRA HELG SOM

 MIG!!




Av Anna - 15 februari 2009 14:55

två  av mina favoriter när jag var liten! :-)


Lille John Blund med sitt paraply
Han får den ljusa dagen att fly
När du ska sova och vi oss lagt
Kommer den lille och håller vakt

Han sitter på sängen
Och nynnar refrängen
Och för oss till drömmarnas land

Nu ska vi sova
Vila en stund
Sjunger så sakta
Lille John Blund



Nu i ro

 Nu i ro slumra in i bädden så fin,
som blomman på äng i en vaggande säng
och guds änglar de små breda vingarna ut
och kring barnet de stå Till natten är slut

nu i ro slumra in lilla älsklingen min
ned i kudden dig göm vid din rosiga dröm.
Tills du väcks lilla vän, nästa morgon igen.
Tills du väcks lilla vän, nästa morgon igen.


Av Anna - 15 februari 2009 11:12

jag hittade min favvo film igår  har velat ha den hur länge som helst! det går att titta på hela filmen på youtube  fast i10 minuter åt gången  men det gjorde inget! jag älskade denna film när jag var liten. hur roligt som helst, ja filmen är inte så rolig de är lite tragisk.lite 80-tals nostalgi!

Tror  det är 6 delar!

Av Anna - 15 februari 2009 11:10

hittade en annons på blocket som var skriven ur hundens vinkel.


Jag heter Walli, och har just fyllt 10 år.
Då jag börjar komma till åren nu, så börjar jag lite försynt att söka efter en ersättare, som kan tänka sig att ta hand om min matte sedan, när jag gått vidare.
Hon har fyllt trettio år, och har haft en hel skock med hundar innan hon tog hand om mig. Uteslutande schäfrar har hon haft, och jag kan lova att hon känner till hundar som sådana, och schäfrar i synnerhet.
Jag tror inte att hon bryr sig så mycket om ifall du som kan tänka dig att ta hand om henne är tik eller hane, men jag vet att hon gärna tar en unghund, hellre än en valp. Det har hon skvallrat till mig om.
Jag kom hit som unghund oxå för si sådär 8,5 år sedan, och det har bara gått bra.
Min matte och hennes familj sysslar med Motorsport hela somrarna, så därför har jag fått vara med och rest en hel massa. Runt hela Sverige har jag åkt, och det kommer nästa kompis att få göra oxå, då de inte har några planer på att sluta med motorsporten. Det bästa av allt är att jag får vara med i garaget oxå, när det ska skruvas och grejjas. Vi bor i ett tvåfamiljshus, på nedre botten, men både entre och altandörren alltjämt öppna på sommaren, och min matte gillar INTE att använda koppel. Hon tycker att det är mycket bättre att använda sig av förtroendet mig och henne emellan, så därför är jag alltjämt lös ute på gården. Jag har dock fått lära mig att gå i koppel också då det ibland händer att jag måste ha ett på mig. Till exempel händer det när vi promenerar eller åker till den stora staden för shopping. ;-)
Min matte tycker inte att jag ska nöta sönder mina armbågar på golvet heller, så jag sover i soffan om nätterna. Det tycker jag är bra, särskilt nu när jag börjar bli gammal och grå... :-D
Jag kan garantera att den som vill ta sig an den ärofyllda uppgiften jag haft i många år, aldrig kommer att ångra sig, dessutom VET jag med säkerhet att den som flyttar hit aldrig mer behöver flytta. :-D

Ring min matte, eller skicka ett mail om Ni vill veta mer!

/Walli

 http://www.blocket.se/vi/20233821.htm?ca=4_s

Av Anna - 15 februari 2009 11:06

vart en riktig mysdag igår! ska försättaden dag  fast mattias måste ut till våran stuga och hämta lite ved. det lär väl vara grismycket snö därute antar jag. vet inte riktigt vad jag ska hitta på medans dom är borta?

Ovido - Quiz & Flashcards