Alla inlägg under april 2009

Av Anna - 26 april 2009 20:20



I onsdags  vid BVC

Tuvisen tyckte det var superkul!!

nu har vi fått en babygunga på gården med!!

 Dopet!

Mattisd o Christine sjunger.



Vi i kyrkan

Tuva och Morfar :-)


 Tuva Fick den här Gungelefanten i doppresent..

Den låg i denna  roliga kartong...


En dag på gården...

Franken myser


Tuva och julia i solen

det var förra veckan det  :-)

Av Anna - 24 april 2009 12:13

sol ute!!  nu har Tuva  vaknat  så nu blire ut på gården i solen  och myyyyyyyysa!!

Ha  en toppen dag!!

Av Anna - 23 april 2009 23:03

det är  nåt  fel på kameran  så jag kan inte lägga  in några bilder   skiten slår bara  av när  jag kopplat in den i datorn..... blir sååååå  less!!  skitgrejjer!


Vilket fint väder det varit  idag!!  hoppas  det blir  lika  fint imorgon!!

skulle  vilja gå till nån park eller  nåt  med  tuva  och gunga  ellr  nåt!  det tyckte  hon var  superroligt!!

Nån som är  ledig?? Roligare  om man är  fler!!


Dopet ja..  det  vart juh bra  tillslut även fast  det  var magsjuka  och grejjjer  heela  veckan.

Mattias  sjöng juh med! Min duktiga älskling!

Texten:  My  little girl!

Verse 1:
Gotta hold on easy as I let you go.
Gonna tell you how much I love you,
though you think you already know.
I remember I thought you looked like an angel wrapped in pink so soft and warm.
You've had me wrapped around your finger since the day you were born.

Chorus:
Your beautiful baby from the outside in.
Chase your dreams but always know the road that'll lead you home again.
Go on, take on this whole world.
But to me you know you'll always be, my little girl.

Verse 2:
When you were in trouble that crooked little smile could melt my heart of stone.
Now look at you, I've turned around and you've almost grown.
Sometimes you're asleep I whisper "I Love You!" in the moonlight at your door.
As I walk away, I hear you say, "Daddy Love You More!".

(Repeat Chorus)

Verse 3:
Someday, some boy will come and ask me for your hand.
But I won't say "yes" to him unless I know, he's the half
that makes you whole, he has a poet's soul, and the heart of a man's man.
I know he'll say that he's in love.
But between you and me. He won't be good enough!

(Repeat Chorus)



Christine  sjöng med   Handens  fem fingrar sjöng hon! jättefint!

Text: Handens fem fingrar

Jag känner dej
Jag känner dej så väl
Dina fasor, dina våndor
Finns också i min själ
Du är mitt kött och blod
Du bär ett dyrbart namn
Och min kärlek
Utan villkor
Jag gör vad jag kan
Så stor och stark på dagen
Men så liten mitt i natten
När ingen ser, när ingen vet
Kommer gråten mitt i skratten
Fem fingrar ska skydda dej
Ett är månen
Ett är solen
Ett är Polstjärnan bakom molnen
Ett är hopp och ett är tro
Handens fem fingrar
Vaggar dej till ro
[ Find more Lyrics on www.mp3lyrics.org/CH ]
Stort är mörkret nu
Månen är itu
Men det är natten
som gör dagen ljus
Och mitt ljus är du
På denna jorderund
Finns här ingen ann'
Som kan ge mej sån förtvivlan
Och som är lika sann
Du blir rädd för dina skuggor
Alla hot som aldrig når dej
Jag skall sjunga dej ett löfte
Jag vet att du förstår mej
Ref: Fem fingrar ska...
Om du tänker dej den skogsväg vi
vandrar ibland
Vik vid stigen, ner till vattnet
Din hand är i min hand
Det sägs att långt
där nere i djupet
På botten av den sjön
Finns en silverskatt som glimmar
Och den är din i natt, så slumra
in och dröm
Ref: Fem fingrar ska...


Bilder kommer  senare!

Har gjort ett till halsband  med. (bild kommer  när kameran behagar fungera igen!)


Näe   nu ska jag kolla  klart på seinfeld  sen ska jag  nanna!

Natti natti!!!

Av Anna - 21 april 2009 20:21

här  har de varit fullt  upp magsjuka hel förra  veckan plus  dop på lördagen  väldans  häktiskt   men  nu  kan man slappna av igen....

blir  mer  skrivande imorgon med bilder  och allt  :-)

Av Anna - 8 april 2009 18:56

jaa  smyckestillverkning har jag börjat med  och tycker dte är  roligt.

Detta  har jag precis  gjort till present. ett  namnarmband  istället för halsband!!!  :-)



inte så  bra  bilder  men  :-)


Av Anna - 7 april 2009 22:49

Peppar peppar  ...  så har internet  funkat idag!

i lördags var i vi i hassela  heeela  dagen med Mattias jobb.. superroligt.

väldigt roligt på bussen  hem med  med några som var välförfriskade efter eftermiddagens afterski  ;-) tt  himla blippande på musiken och bråkande om vilken låt  det skulle  vara!!

Tuva  tyckte att det va  superroligt hon var coollugn hela dagen och tyckte att det var superkul att bada i stooooora  "badkaret"  (poolen).

Tyvärr  har jag ingen bild på detta  :-/ men  en toppen dag i solen! så skönt väder!! Tack Nordea!!

Tuva  i bussen på väg till hassela

 Tuva med sina nya solglasögon!

 Tuva  på bordet vid backen!!


Tuva snackar  med Thu

Alla på lunchen vid backen

Vi

 Det var dagen i Hassela!


Sen på kvällen  gick jag ner  till Anna  en sväng!!

Mammas älskling!!!

Gostjärten!!

Sååå  en liten uppdatering!!

imorrn ska jag träffa  Evve  på stan  Det va inte igår!!

Ska bli trevligt.

Av Anna - 6 april 2009 23:10

har blivit  dåligt med bloggning för att %¤&&%(%&/¤#"E/(=!!! internet aldrig funkar!! blir så arg  har varit så i flera veckor  nu.. men om det funkar imorrn ska jag uppdatera  med några bilder :-)

natti natti!!

Ovido - Quiz & Flashcards