Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

annons

Av Anna - 15 februari 2009 11:10

hittade en annons på blocket som var skriven ur hundens vinkel.


Jag heter Walli, och har just fyllt 10 år.
Då jag börjar komma till åren nu, så börjar jag lite försynt att söka efter en ersättare, som kan tänka sig att ta hand om min matte sedan, när jag gått vidare.
Hon har fyllt trettio år, och har haft en hel skock med hundar innan hon tog hand om mig. Uteslutande schäfrar har hon haft, och jag kan lova att hon känner till hundar som sådana, och schäfrar i synnerhet.
Jag tror inte att hon bryr sig så mycket om ifall du som kan tänka dig att ta hand om henne är tik eller hane, men jag vet att hon gärna tar en unghund, hellre än en valp. Det har hon skvallrat till mig om.
Jag kom hit som unghund oxå för si sådär 8,5 år sedan, och det har bara gått bra.
Min matte och hennes familj sysslar med Motorsport hela somrarna, så därför har jag fått vara med och rest en hel massa. Runt hela Sverige har jag åkt, och det kommer nästa kompis att få göra oxå, då de inte har några planer på att sluta med motorsporten. Det bästa av allt är att jag får vara med i garaget oxå, när det ska skruvas och grejjas. Vi bor i ett tvåfamiljshus, på nedre botten, men både entre och altandörren alltjämt öppna på sommaren, och min matte gillar INTE att använda koppel. Hon tycker att det är mycket bättre att använda sig av förtroendet mig och henne emellan, så därför är jag alltjämt lös ute på gården. Jag har dock fått lära mig att gå i koppel också då det ibland händer att jag måste ha ett på mig. Till exempel händer det när vi promenerar eller åker till den stora staden för shopping. ;-)
Min matte tycker inte att jag ska nöta sönder mina armbågar på golvet heller, så jag sover i soffan om nätterna. Det tycker jag är bra, särskilt nu när jag börjar bli gammal och grå... :-D
Jag kan garantera att den som vill ta sig an den ärofyllda uppgiften jag haft i många år, aldrig kommer att ångra sig, dessutom VET jag med säkerhet att den som flyttar hit aldrig mer behöver flytta. :-D

Ring min matte, eller skicka ett mail om Ni vill veta mer!

/Walli

 http://www.blocket.se/vi/20233821.htm?ca=4_s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 5 januari 2017 20:34

Så kul att jag hittade tillbaka min gamla blogg . ett par år har ju gått och det lilla snöret har ju blivit stor och börjat 2a klass och ridit i 2 år! Tur jag inte blir äldre 😂 ...

Av Anna - 14 september 2010 20:48

Jobb  hela  dan  ! fast  innan  jobbet  tog  jag  tag  med att  ringa  om  farmors  hemtelefon! Vilket god damn helvete!!!!!!  De började  i  onsdags  när Farmor  ringer  till  mig  och  talar om  att  hon fått  några  dosor från tele2 som hon sa...

Av Anna - 12 september 2010 13:13

Som jag  sagt många  ggr så  ska  jag  ta  tag  i  detta! Men  jag  har  bara  glömt  bort  att updatera  ;-)     Tuva  hon  växer  så  det  knakar. Har  nyss  märkt  att  byxorna  börjar  bli  aningen  korta  man  ser  juh  inte  själv  att ...

Av Anna - 13 april 2010 21:28

ÄÄntligen  mår  jag  bättre  så  jag  ringde  till  jobbet  och  sa  att  jag  kommer  imorgon, 10min senare ringde  dagis Tuva  har  magsjuka,  så  det  var  bara  att  ringa  tillbaka  tilljobbet  och  säga  att  jag  inte  kommer! Ena  sjuklinge...

Av Anna - 10 april 2010 16:24


  

Ovido - Quiz & Flashcards