Alla inlägg den 29 november 2008

...

Av Anna - 29 november 2008 20:09

igår vart det sväng på stan. köte gardiner  och en present  till tuva  som hon ska få när hon blir lite större typ ett år eller  så  men det va juh superpris på den . det är en stor enhörning som hon kommer kunna sitta  på :-) klart min prinsessa  ska ha en enhörning!

sen var jag iväh och handlade och sen när jag kom hem vart det julfixning!

(snön på fönstren ser inte värst bra ut på bilden ;ser faktiskt bättre ut i verkligheten)

Sen idag följde jag med mattias  ner på stan som skulle  klippa  sig, sen for vi ut på birsta  och han handlade dom sista klapparna så nu är vi klara  båda 2 :-)

När vi kom hem satte  jag igång och bakade banan/blåbärsmuffins. och har gjort pepparkaksdeg, men den ska stå i frysen över natten så får grädda dom imorrn. ska göra lussekatter oxå imorrn. ska fika när vi kommer  hem från skyltsönda  :-) får köpa med oss  glögg hem!

jättegoda  blir dessa pepparkakor!


Här kommer receptet:250 gr. margarin el. smör2 1/2 dl socker1 dl sirapdetta värmes så det smälter ihop- rör ner 100 gr. hackad skållad mandel-1 msk kanel-1/2 msk nejlikor ( malen)-1/2 tsk ingefära-1/2 msk bikarbonat utröres i 2 msk koncentrerad apelsinjuice-10 dl mjöl ( precis) degen ska vara ganska lös- rulla 2 st längder ( typ falukorvstjock)- låt stå i frysen över natten -ta ut och baka i 200 grader i 5 minuter sedan den tinat lite.Lycka till och God Jul.Tuva  har sovit jättelänge jag menar verkligen JÄTTELÄNG!hon måste vakna snart.Hennes mat vill verkligen komma  ut!! ont ont ont!har nyss ätit själv lövbiff beasås  gott ni blir det film i soffan!

Ovido - Quiz & Flashcards